söndag 8 juli 2007

Brittsång, sol och tanning

Lovlies..!

Hoppas allt är jättebra med er och att ni har haft en jätteskön helg! Idag var det sol i London, vilket är första gången på jättelänge (om man inte räknar med de dagar med regnduschar lite titt som tätt). Jag packade min pocket (Pride and Prejudice), en filt, lite picknick, satte på mej en bikini och gick till Ravenscourt Park med min syrra. Där valde vi en perfelt plats i solen, men lite åt sidan, sådär. Här är det lite tabu att ligga i bikini, men det struntade jag i efter att jag sett en tjej som gjorde det i igår i en annan park, haha. Jag måste ta till lite desperata metoder nu när vi är i mitten av sommaren och brännan är ju inte på topp om man säger så.... Man vill ju se liite fräsch ut, och brun-utan-sol är så himla svårt att få till bra. :p

I alla fall... Jag har upptäckt att brittisk musik är helt jätteballt. Är det någon som har hört brittisk rapp någon gång? Det är jättebra faktist. Men en rätt så ny sång av en britt är Foundations från Kate Nash (http://youtube.com/watch?v=orACIBjHuI4). Är det någon som har hört den? Den är jättebra!! Min absoluta favorit är dock Sheila med Jamie T (http://youtube.com/watch?v=NlhCJaAU44U). Spelade dessa sånger i Sverige? Vad tycker ni om dem?

Hade så bra nu!!

Yours truly...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Ja, någon gång skall jag slå på stor & bege mig dit. Så får tiden utvisa när på året det blir (: storrea vore ju inga fel direkt!

Anonym sa...

Svar: Tack. :) Jag går handelsprogrammet nu där man har 15 veckors praktik. Varje år får mellan 5-8 elever åka till London och göra 4 veckors praktik där, vanligtvis i en H&M-butik eller på ett EF-kontor. Så jag hoppas att jag lyckas bli en av dom som får åka. ;)

Anonym sa...

foundations, mitt tips! :D

Anonym sa...

Jag älskar Brittiskt Pop/Rock!
(svar)
Haha, skönt att jag inte är ensam om det ;D
Jaha okej, det måste ha varit ganska spännande och nervöst när du först kom dit eller?! Varje gång i London så säger jag till Mamma; Jag lovar dig, hit ska jag flytta!" Hah :P Jag avgudar London helt klart!
Ha det bra!