lördag 30 juni 2007

Rain, rain, go away! Come again another day....


Lovlies!

Hoppas eran dag har varit bättre än min. Regnet mer eller mindre öser ner, och jag lyssnar på musik. Titta in min lista på fabulous favorites at the moment för att se mina favoriter just nu. Det flesta är remixer som Ministry of Sound har gjort, just luuv them.

Annars har jag inte gjort speciellt mycket idag, jag vaknade ganska sent för jag tittade på Braveheart som gick igår på tv. Fast jag såg den inte från början, men såklart förstod man ju ändå budskapet. Det är så sorglig tycker jag, och filmen får en att tänka vidare hur en sak leder till en annan. Det jag menar är att maktspelet i världen har varit så överstyr en gång i tiden -med alla länder som blev ockuperade och koloniserade, bara för att t.ex. England och Frankrike skulle vidga sina imperium till max och få näst intill gratis råvaror och förslava och trycker ner människor för att de har en annan hudfärg. Sen klagar de på att de svarta här i London utgör största delen av slummen och kriminaliteten, men vems fel är det egentligen?

Det finns mycket jag vill göra och ha sagt, jag vill nå fram till människor, förändra världen (på ett bra sätt såklart).

Anyways, något som håller mitt sken uppe är gårdagens shopping på Kensington High St, där jag gjorde mycket bra köp. Tack till Londons summersales. Jag köpte bland annat ett par chinos från Massimo Dutti. God I love Massimo, jag skulle köpa upp hela den affären om jag kunde <3.>

En annan sak som håller mitt sken uppe är att jag fick ett långt och fint mail från min Magnifika Erika (som jag saaaaaknar). Alltid kul att få mail, fast det är jobbigt att skriva dem.. :/




Det var los chinos som jag köpte igår, kolla in det heta knäppningen :) Ska dra mej nu folket, men fortsätt titta in och skriv gärna kommentarer.. Måste bara tillägga att den här bloggen kommer inte handla om smink, om det var någon som hoppades på det, sorry!

Yours truly...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Yes, Veronica Mars är ju superbra. Började kolla förra veckan och har sett klart alla 3 säsonger nu (thank god for downloading). :P Underbart program. Just nu är Sverige nånstans i mitten av tredje säsongen. :)

Anonym sa...

Funkade visst inte med bloggadressen men din kommentar var på min blogg, nattak.blogg.se :)

Annika sa...

Vilken blogg i rad e det här nu, Slabbi?

Anonym sa...

Hey love :) Ännu en ny blogg, :O Hoppas du behåller denna längre än förut! Saknar dig, <3