söndag 1 juli 2007

Just another Sunday...

Hello people...

Wellwell, what have we got for today..? Jo, jag hoppas att ni alla mår bra, det gör jag inte lika lättretlig som igår, vilket i stort sätt hela familjen fick smaka på.. Jag hatar allt som har med mens att göra, och PMSen innan dess!!

Nästa vecka börjar Tina att jobba, så jag ska lämna Niklas i skolan varje dag. Jag väntar på att jag ska få jobb på pappas jobb. Ska förmodligen börja någon dag nästa vecka, förhoppningsvis torsdag. Innan dess ska jag hinna åka in till stan, Knightsbridge, och köpa ett par vita Keds. Jag håller på att planera en resa till Bicester Village där det finns en enorm outlet för en massa olika kläder. Tråkigt nog ska jag åka själv, fast det kan ju i sig vara rätt så skönt. Jag får helt enkelt ladda telefonen med en massa skön musik, för det kommer ta ett tag att komma dit.. Det ligger i närheten av Oxford, min favoritstad <3.>För man blir så himla glad man blir när man når sitt mål som man trodde sig vara onåbart!

Ett exempel jag har är innan jag skulle börja gymnasiet, innan jag visste att jag skulle flytta hit till London. Jag ville jättegärna komma in på Kungsholmens gymnasium på deras internationella del, jag ville alltså läsa social scince. Jag trodde aldrig att jag skulle komma in, för jag var inte säker på att mina betyg skulle räcka, eller om jag skulle klara intagningsprovet som jag gjorde. Jag tänkte att det fanns 30 platser, med flera hundra sökande, varför skulle de välja mig? Men i mitten på sommaren så fick jag beskedet att jag hade kommit in, och mina betyg var betydligt över intagningsgränsen, så jag var verkligen jätteglad, och stolt över mig själv. Det är sådana stunder som gör det värt att kämpa. Så mitt råd till alla är att kämpa, om inte för kung och fosterland, gör det gör dig själv!


Got to go now lovlies.. Men take care nu allihopa!


Yours truly...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland är det svårt att inte ge upp, då hjälper det alltid att höra om folk som faktiskt lyckas. :)